dinsdag 1 februari 2011

Uh bijzonder? Ja, dat wel...

Soms koop je een horloge en weet je eigenlijk niet wat je in huis haalt. Zo ook met dit vreemde exemplaar...


Vandaag op de deurmat via Airmail uit de Verenigde Staten van Amerika: een echte Montreluxe. Montreluxe? Nooit van gehoord? Nee? Nou troost je, ik ook niet. Maar de ietwat vreemde wijzerplaat maakte me toch geïnteresseerd. En er werd in de advertentie (voorzien van onscherpe uit de losse heup geschoten foto's) gesproken van een 'floating second hand'. Tja, ik werd nu wel erg nieuwsgierig. Met slechts 1 bieding was de deal snel rond. Maar goed, terug naar de deurmat; ik dus het pakketje openmaken (altijd leuk) en na het verwijderen van een flinke lading papiersnippers en drie dikke lagen bubblewrap, kwam hij eindelijk tevoorschijn: Mijn Montreluxe antimagnetic, shockprotected lifetime mainspring...samen met een brede glimlach op mijn gezicht. Wat een lelijk ding! En na wat opwinden en schudden begon het ding nog te lopen ook. Sterker nog de hele wijzerplaat leek wel te lopen! Hoe? Dat zie je in het filmpje. Ennuh mocht je me meer kunnen vertellen over de oorsprong van dit horloge; bv het merk, de datering, of misschien heb je er zelf eentje (zeer onwaarschijnlijk), laat het me dan even weten!
Boven: Foto's van de advertentie  Onder: Resultaat na wat poetsen van de kast en het glaasje.

Update: Dit soort horloges valt onder de categorie 'Mystery Dials'. 
Zie hier een voorbeeld van een Hilton zonder wijzers en deze video van een IK met skelleton.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten