dinsdag 5 april 2011

Agenda: horlogebeurs Rikketik

Komend weekend is er weer de bekendste uurwerken, horloges en klokkenbeurs van Nederland: de Rikketik. Niet te veel geld mee, want anders gaat het mis maar beiden zullen zeker de nodige bandjes, horloges en andere gadgets inkopen. Vorige keer had ik express niet te veel geld mee en het gevolg was dat ik uiteindelijk van Dennis toch weer geld moest lenen. Kijken of ik me deze keer beter in kan houden.

Wat is de Rikketik?
Deze vierjaarlijkse beurs, georganiseerd door vereniging de Rikketik vindt plaats in de Expo in Houten vlakbij afslag Houten op de A27. Je kan er van alles vinden voor je horloge en/of klokkentik. Of het nou gaat om onderdelen, accesoires, complete horloges, oud of nieuw; het is er allemaal. Meestal scoor ik er uit de grabbelbakken een handvol voor paar euro om op te experimenteren of om op te knappen, maar je koopt er net zo makkelijk horloges van duizenden euro's (let op; veel fake in omloop helaas). De meningen over deze beurs zijn aardig verdeeld. Veel mensen, met name jongeren, vinden het een oubollige setting van het niveau Man bijt hond. Ik moet zeggen dat als er modelbaanspoorlijnen op de tafels zouden liggen ik het ook zou geloven, maar mij maakt dat geen klap uit; ik kom er goedkoop aan bandjes, horloges en meer en er is genoeg leuks te zien. Laat je daar door vooral niet weerhouden dus.

Ik zeg, investeer die 5 euro en koop binnen een nieuw horlogebandje voor de som van €1,50 en het kan al uit. Sommigen komen eens en nooit weer, anderen kijken er elk kwartaal weer naar uit. Tot die laatste categorie behoren wij, de redactie van Urenwerk.

Handige links

2 opmerkingen:

  1. Hoi, even een vraagje over de beurs...
    Zijn er ook veel aanbieders van nieuwe horloges aanwezig?
    Bijvoorbeeld de grote merken?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zoek een onderdeel voor een damespolshorloge, nl.: Referentie van het onderdeel:"Flume Schlussel nr.119346 FHF 8 3/4'" 206","Winkelhebelfeder nr.445". Wie weet waar? (htvs@gmx.net)

    BeantwoordenVerwijderen